6. ARDATZA: GENERO-IKUSPEGIA STEAM ARLO ETA IRAKASGAIETAN

Genero-ikuspegia STEAM arlo eta irakasgaietan hobetzeak lagundu behar du neska-mutilak elkarrekin jardun dezaten STEAM arloetan, dibertsitatearen balioek klixe sexistak gainditzeko helburuarekin. Zenbait ekintzaren bidez landu daiteke. Adibidez:
Generoaren gaiarekin sentsibilizatzeko alderdiak lantzea ikasleekin STEAM arlo eta irakasgai guztietan eta hezkuntza-etapa guztietan.
STEM irakasleak trebatzea, trebakuntza osagarri batez, genero-ikuspegia txerta dezaten STEAM irakaskuntzaren egunerokotasunean
Ikasleengan eragiteaz gainera, familian ere eragitea, bereziki neska-mutilek STEM arloetarako dituzten gaitasunen pertzepzioari dagokionez.
Sinergiak bilatzea “Hezkuntza-sisteman hezkidetza eta genero-indarkeriaren prebentzioa lantzeko Gida Planaren” eta STEAM planaren artean; biek lantzen dute soldata-arrakalaren gaia Hezkuntza Sailaren estrategiaren barnean.
Orientazio akademiko eta profesionalean sakontzea, genero-ikuspegia kontuan hartuz.
Gazteek STEAM hezkuntzan dituzten lorpenetan eragin kaltegarria duten genero-diferentziak lantzea, eta ikastetxearen xedean biltzea.
Genero-ikuspegiarekin zuzeneko lotura duten programetan parte hartzea.
Horren adibide da fisika maskulinotasunarekin lerrokatuta erakustea; hala, neskek fisikan emaitza arrakastatsuak dituztenean esaten da “lan handia egin dutelako” izan dela, eta mutilek arrakasta dutenean, berriz, esaten da berezko talentua daukatela. Horren ondorioz, mutilei iruditzen zaie irakasleek uste dutela mutilak direla neskak baino hobeak fisikan, nahiz eta antzeko errendimendu akademikoa izan. Neskek, halaber, gehiago uste dute “gogor lan egitea” eta “argia izatea” kontrako gaitasunak direla, eta horrek kalte egiten die.

- 1. Dokumentua: “Cracking the code: Girls 'and women’s education in STEM". Txostenaren helburua da neskek eta emakumezkoek STEM hezkuntzan (zientzia, teknologia, ingeniaritza eta matematikak) parte har dezaten zailtzen edo laguntzen duten faktoreak detektatzea. Halaber, aztertzen du hezkuntza-sektoreak zer egin dezakeen neskek arlo horietako ikasketekiko interesa izan dezaten sustatzeko. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000260079?posInSet=1&queryId=N-EXPLORE-615859b8-470d-42dc-8b9a-3632b219d352
- 2. Emakumeok zientzian 5 proposamen didaktiko. Hona hemen 5 proposamen errazak, baina eraginkorrak, ikasleak pentsarazteko eta gelako saio batean edo bitan egiteko. Pilar Etxebarriak (Leioako Berritzeguneko aholkularia ) egina. https://drive.google.com/file/d/1OhyAX3GVIyHKQBmwO0aJleZniq2qnfn-/view
- 3. Berdintasunean aukeratzea. Prozesu guzti hau hasi aurretik, galdera bat egin nahi dizugu, sinplea baina oso garrantzitsua: Ikasketak aukeratzerakoan nesken eta mutilen artean ba al dago ezberdintasunik? Ondorengo jarduerek galdera horri erantzuteko eta, era berean, aurreiritzi batzuk alde batera uzteko balioko dutela uste dugu. https://sites.google.com/site/aukeratu/berdintasunean-aukeratzea
- 4. Women in Science. Regarding women in science, some countries are leading with more than 30% of women holding full academic positions, while others are way below. More women are reaching senior levels in science and engineering, however gender equality is not yet fulfilled in the EU. Addressing this situation is a priority for the European Commission. https://horizon-magazine.eu/key-themes/women-science
- 5. Dokumentua. Emakunde. Desgaitasuna duten Europar Batasuneko emakumeen eta nesken II manifestua [2012].Emakunde. Manifiesto de los derechos de las mujeres y niñas con discapacidad de la Unión Europea [2012]. https://www.berrigasteiz.com/site_argitalpenak/docs/920_genero/9202012003ePub_Emakunde_discapacidad_e.pdf
- 6. Interview to Marisa Matias. Why science should be calling out for women. Marisa Matias is a Portuguese MEP of the European United Left / Nordic Green Left group (GUE/NGL). https://horizon-magazine.eu/article/why-science-should-be-calling-out-women.html