STEAM EGIN
Hezkuntzaren inguruko ikerketek adierazten dute ikasleen ikaskuntzan eragin handia dutela, besteak beste, faktore emozionalek, heziketaren ebaluazioak, estrategia metakognitiboek eta kideen arteko irakaskuntzak. Estrategia arrakastatsuak dira, halaber, ikasitakoak aplikatzen dituztenak eta talde-lana bultzatzen dutenak. Bestalde, profesionalei galdetzen zaienean ea zer ezaugarri jotzen duten beharrezkotzat beren lan-erronkei ekiteko prestaketa ona izateko, ia beti aipatzen dituzte gaur egun ikasgelan lantzen diren zeharkako konpetentziak: pentsamolde kritikoa, pentsamolde analitikoa, arazo konplexuen/abstraktuen ebazpena, kritika konstruktiboak egiteko eta hartzeko gaitasuna, erroreak kudeatzea eta erresilientzia, ahoz eta idatziz komunikatzeko gaitasuna, ezagutza transferitzeko eta denbora kudeatzeko gaitasuna.
El ““3. ardatza: Benetako gizarte-erronkak lantzen dituzten metodologia aktiboak erabiltzea” ” ardatzak estrategia horiek aipatzen ditu.
Ebidentzia zientifikoekin egiaztatutako eta erronka eta arazoetan oinarritutako zenbait metodologia aktibo erabiliz garatu daitezke aipatutako faktore, estrategia eta gaitasun guztiak. Era berean, STEAM arloak aukera paregabea ematen du konpetentzien garapena bideratzen duten metodologia aktiboak erabiltzeko ikasgeletan, eta teknologia digitalak naturalki txertatzeko irakaskuntzan.““4. ardatza: Teknologia digitalak erabiltzea”” da beste estrategia horiei kasu egiten diena.
Halaber, azpimarratzekoa da metodologia irekiak erabiltzeak ez duela esan nahi heziketa-egitura eta -tresna tradizionalak —hala nola zuzeneko heziketa— baztertu behar direnik, beharrezkoak direnean eta testuinguruaren arabera; izan ere, metodologia aktiboen parte dira, ikaskuntza garatzeko beharrezkoak direnean.
Zientzien, teknologiaren eta matematiken irakaskuntzan heziketa-aldaketa bat lortzeko inspirazio-baliabideak:
- 1. STEM irakaskuntza Europan (2018ko urria). Europar Batasunak finantzatutako txosten hau sektoreko adituek bildutako datuetan oinarritzen da http://www.scientix.eu/documents/10137/782005/Scientix_Texas-Instruments_STEM-policies-October-2018.pdf/d56db8e4-cef1-4480-a420-1107bae513d5
- 2. Arazo-egoeren bilduma. Arazo-egoera irakaskuntza-ikaskuntza prozesuaren abiapuntua da, bai eta konpetentziak ebaluatzeko oinarria ere. Arazo-egoerak garrantzitsuak dira konpetentziak garatzeko, jakintzak integratzen eta jakintza horiek egoera berrien aurrean erabiltzen laguntzen dutelako. Orrialde honetan, arazo-egoeren bildumak, etapaka antolatuta aurki ditzakezue: http://heziberri.berritzegunenagusia.eus/material-didaktikoa/2-arazo-egoeren-bilduma/
- 3. Project Based Learning (PBL) prepares students for academic, personal, and career success, and readies young people to rise to the challenges of their lives and the world they will inherit. https://www.pblworks.org/
- 4. Matematikaren begirada aldaketa: Matematika Mundua ulertzeko giltzarria.https://www.ted.com/talks/roger_antonsen_math_is_the_hidden_secret_to_understanding_the_world/
- 5. The project COMPASS aims to support teachers to develop lessons that connect science and mathematics with each other and most crucially with the lives of their students. http://www.compass-project.eu/
- 6. STEM.org. Webgune honek milaka doako baliabide ditu, kalitate bermatukoak, zientziako, teknologiako, ingeniaritzako eta matematikako irakasgaien (STEM) irakaskuntzan eta ikaskuntzan laguntzeko. https://www.stem.org.uk/